PREMIS SANT JORDI ///

PREMIS SANT JORDI

PREMIATS

La Fundació Scout Sant Jordi ha convocat un any més els seus premis, amb els quals vol reconéixer la tasca dels agrupaments escoltes. El Premi Sant Jordi reconeix el treball realitzat per persones i/o institucions a favor dels xiquets i joves valencians. Animeu-vos a participar! Podeu consultar les bases fent click en el següent enllaç:

PREMI SANT JORDI  15ª Edició (pdf)

Parròquia Santa Marta

Parròquia Santa Marta
S’otorga a la Parròquia Santa Marta pel seu treball en favor de la infància més desvalguda, en un àmbit social molt difícil com en el que la Parròquia desenvolupa la seua tasca. Es valora que actuar localment, premiant una iniciativa menuda però valuosa es posar-la en valor i com a exemple de futur en altres indrets.

Cáritas Diocesana

Càritas Diocesana de València
Carites és l’organisme de l’Arquebisbat de València instituït per expressar la sol·licitud de l’Església envers els necessitats. Reconeguem-ne tot el treball que milers de voluntaris desenvolupen al llarg de les nostres comarques, atenen als que menys tenen i al que més els cal.
Per tota la seua tasca de reivindicació social, per estar al costat dels oprimits, per ser una veu dels que no en tenen, per tots els bancs d’aliments o de roba, per tota la xarxa de xicotets centres d’assistència social en cada parròquia, per totes les ajudes per pagar lloguer a famílies perquè no dormen els xiquets al carrer, per tot el que es fa per buscar treball a moltes persones, per impulsar el Projecte Home en la lluita contra la drogadicció, per la seua promoció i dignificació del paper del voluntariat, i en l’àmbit de l'educació no formal  amb la seua escola d’animadors ETELL.
Per tot açò, en reconeixement de la trajectoria desenvolupada per Caritas Diocesana de València, el Patronat de la Fundació Scout Sant Jordi, acorda, per unanimitat dels seus membres, concedir-li el Premi Sant Jordi edició 2013.
Fundació Natzaret d’Alacant

Fundació Natzaret d’Alacant
Una entitat d’Acció Social per al menor i la família, d’ús públic i gestió privada, amb àmplia experiència en la ciutat d’Alacant.
Per la seua defensa dels drets dels menors i el seu esforç per transformar les estructures socials insolidàries i injustes, Natzaret és des de mitjans del segle XX un referent de la solidaritat i de l'opció pels més dèbils.
Juniors Moviment Diocesà

Juniors Moviment Diocesà
Tots coneixem la trajectòria de Juniors Moviment Diocesà, el gran treball que realitzen des de 1982 a València. És una entitat juvenil de voluntariat que s’incardina en l’Església catòlica, treballa específicament la formació integral de la persona i proposa un estil de vida transformador de la societat on es troba. Per tots estos motius i molts més, el Patronat de la Fundació Scout Sant Jordi ha decidit atorgar el Premi Sant Jordi 2011 en la XII edició a l’entitat juvenil Juniors Moviment Diocesà.
Companyia Maria-marianista

Companyia Maria-marianista
Es varen establir en Espanya fa 125 anys, i des del primer moment es va dedicar a tasques educatives i aposta per l’escoltisme com un mètode educatiu de xiquets i joves en el temps lliure, amb l’objectiu de formar millors cristians i millors ciutadans que el món necessita. Des de 1958 ha contribuït a la fundació dels distints agrupaments escoltes que existeixen al col•legis de la ordre per tota Espanya, amb seu als col•legis de l’orde: Cadis, Jérez, Valladolid, Ciudad Real, Madrid, Saragossa i València.

Payasospital
Realitzen un gran treball des de 1999, estimulant i alegrant la vida dels xiquets i xiquetes hospitalitzats per càncer i altres malalties. Atenent a la seua missió fonamental; la de contribuir a la millora de la qualitat de vida d'estos xiquets/es i treballant amb les seues famílies a través de l’ humor, el riure i la fantasia.

Familia Palop Sancho

El seu compromís personal des de fa molts anys amb el moviment scout el nostre mètode de educació de xiquets i joves, i especialment per la seua generositat en la donació dels terrenys de la Moreria en Serra, per a la construcció d’un centre d’educació mediambiental scout, del que podran gaudir moltes generacions de xiquets i joves. El compromís i la generositat d’esta família amb el moviment scout, s’ha desenvolupat de forma activa al llarg de les seues vides, participant tots ells, des de els mes majors fins al mes menuts en agrupaments i activitats, equips associatius i formatius, e inclòs en esta Fundació i les seues iniciatives. Una mostra mes es la donació dels terrenys de La Moreria en la Serra Calderona.

Paco Muñoz

Impulsor i col•laborador de l’escoltisme, poeta i cantor, sens dubte la vessant més coneguda. Fa més de trenta anys que la seua veu s’alça per cantar les esperances d’un país que, com diu el seu amic Raimon, mai no hem fet. En eixe temps, Paco Muñoz ha presentat vora 20 discs i ha donat a llum alguns dels temes més emblemàtics de la nova cançó valenciana. El seu ha estat un compromís constant, tenaç, amb el seu poble i amb el seu país, amb la llengua i la cultura, amb els delers i les frustracions d’una societat en contínua construcció. Aquest Premi Sant Jordi reconeix, doncs, una tasca i una dedicació incessants en favor dels xiquets i joves valencians, feta per un home compromès que ha fet de la seua vida testimoniatge viu d’allò en què creu. I es un petit homenatge que l’escoltisme valencià vol retre a un dels seus integrants més excel•lents, en tots els sentits de la paraula.

Fundació San José Obrero

Fundació Enrique Montoliu

Escola Valenciana - Federació d'Associacions per la Llengua

Instituto de los Hermanos Maristas

Mossén Vicent Cardona

Associació Amaltea

Escoles Pies

Copyright 2009 Fundació Scout Sant Jordi. Tots els drets reservats.